12 października 2013

Nalewka z jajek na złamania i osteoporozę

Przepisu nie znałem do momentu, aż sam się nie połamałem. :) Nalewkę docenią na pewno ci, którzy borykają się z osteoporozą lub trudno gojącymi się złamaniami. Na złamanie stosowałem również zmielone skorupki jaj, ale ich smak i forma przyjmowania powodowała u mnie odruch wymiotny. Nalewka smakuje rewelacyjnie, a wapń w niej zawarty jest o wiele lepiej przyswajalny niż suplementy dostępne w aptekach.

10 świeżych 1 -dniowych jajek kurzych, koniecznie i białej skorupce (gdyż ta rozpuszcza się łatwiej w kwasie cytrynowym),
1 kg miodu,
sok cytrynowy z około 3 kg. cytryn,
1 butelka koniaku.

Jajka dokładnie wyszorować pod bieżącą wodą, włożyć do szklanego słoja i zalać sokiem cytrynowym tak, by sok zakrywał jajka ( około 2 cm. powyżej). Słój zawiązać lnianą ściereczką i odstawić na kilka dni, aż do czasu rozpuszczenia się skorupek jaj – pod wpływem soku cytrynowego ( burzy się). Potem przetrzeć całość przez sitko. Do otrzymanej masy wlać butelkę koniaku, w którym rozpuszczono 1 kg miodu pszczelego. Wszystko dobrze zmieszać, rozlać do butelek i wstawić do lodówki. Przed użyciem wstrząsnąć. Pić 3 razy dziennie po kieliszku po jedzeniu. (Zawartość alkoholu jest minimalna). Lekarstwo to leczy również schorzenia płuc(zwapnia) i jest doskonałą odżywką zarówno dla dzieci starszych (rozcieńczyć z wodą) jak i osób starszych. Leczy też bardzo szybko wszelkie złamania kości, nawet trudno gojące się.

Miksturę tą przyrządzić można również z białych muszli morskich, bardzo drobno tłuczonych. Muszle białe, o podłużnym kształcie, zbierać można na plażach ( od strony otwartego morza, nie w zatoce) w pewnej odległości od miasta. Sposób przyrządzania, jak wyżej.

Ja wycisnąłem sok z 2,5 kg cytryn, dodałem 0,7 litra miodu i wymieszałem z wódką - Krupnik. :)

Polecam przeczytać także ten artykuł.


2 komentarze: